Informatie voor ouders / verzorgers

DNJI Zomerkamp 2021

DNJI Zomerkamp 2021

Ook dit jaar zijn de voorbereidingen voor het zomerkamp weer volop in gang. En goed nieuws, de officiële inschrijving is geopend!

Wat is het DNJI zomerkamp eigenlijk
Elk jaar trekken we in de zomer een week met elkaar op in het Brabantse Someren. Het is een week vol lachen, relaxen, bidden, eten, zingen, pranken en toffe spellen doen. Het DNJI zomerkamp is een plek waar tieners mogen groeien in hun geloof en waar vriendschappen zich kunnen verdiepen, zowel met tieners uit dezelfde gemeente die mee gaan als met tieners uit andere gemeenten. Een onmisbare ervaring dus!

Inschrijvingen
De officiële inschrijvingen zijn geopend. Dit betekend dat u uw tiener via onderstaande stappen kan inschrijven. Heeft u zich al vooraf ook al inschreven via de voor-inschrijvingen, heel goed, maar u bent nog niet klaar! Deze voor-inschrijvingen waren alleen bedoeld om te laten weten dat uw tiener(s) graag mee wilde(n), zodat we de inschrijvingen iets later konden openen ivm corona. Uw tiener staat dus pas ingeschreven wanneer alle onderstaande stappen doorlopen zijn.

We zien er enorm naar uit uw tiener(s) te verwelkomen op het DNJI kamp!

Is uw tiener op zomerkamp 18 jaar of ouder?
Afgelopen jaar mochten vanwege corona tieners die op kamp 18 jaar of ouder waren niet mee. Dit jaar zijn we druk in overleg met de gemeente om ervoor te zorgen dat tieners ouder dan 18 jaar nog wel mee mogen. Hier zijn we alleen helaas nog niet met de gemeente uit. We adviseren desalniettemin voor tieners die op kamp 18 jaar of ouder om zich wel in te schrijven! Indien het niet mogelijk is om als tiener mee te gaan, bieden we een alternatief om bijvoorbeeld in de staf mee te gaan, of de mogelijkheid om het geld terug te laten storten.

Corona

Vorig jaar mochten we, ondanks de beperkingen door corona, toch samen op kamp in Someren. De week zag er wel anders uit dan normaal – naast de gezondheidscheck vooraf, kampeerde ieder subkamp op een eigen veldje en werden de diensten buiten gehouden.

Ook dit jaar doen we er alles aan om het DNJI zomerkamp corona proof plaats te laten vinden. We slapen in tentjes, iedere tiener in zijn/haar eigen tent en op een eigen veldje met het subkamp. Er mag wel gebruik gemaakt worden van het sanitair in de gebouwen, dit wordt dan ook extra goed schoongehouden. Ook houden we de diensten weer buiten, met silent disco koptelefoons beperken we het geluid voor de omgeving, maar kunnen we toch ontzettend genieten van de muziek van de band en goed luisteren naar de spreker.

Heeft u meer vragen rondom corona, zie dan ook de protocollen voor zomerkampen op Bekijk meer veel gestelde vragen met betrekking tot corona op wegaanopzomerkamp.nl.

Testbeleid
Er zijn al veel vragen over het testbeleid voor het zomerkamp. We houden hierbij het advies van de District Advies Raad aan. Dit houdt in dat er voorafgaand voor kamp een gezondheidscheck ingevuld moet worden. Bij symptomen of nauw contact met iemand die corona krijgt tijdens het zomerkamp wordt er ook met PCR-testen getest. Echter, ook hier luidt dat we ons aanpassen aan de richtlijnen van de overheid, dus wanneer deze in de loop der weken veranderen, kan het zijn dat we die van ons ook moeten aanpassen. Indien dit het geval is wordt dit voor kamp nog duidelijk gecommuniceerd.

Onze visie

Het DNJI kamp is er om tieners in contact te laten komen met God, ieder op zijn/haar eigen niveau en wensen. We willen de tieners onbevooroordeeld zien zoals ze zijn. We willen de tieners stimuleren het leven samen met God te bewandelen. We realiseren ons dat het kamp een enkele week in het jaar is en willen daarom ook een goed contact met de locale NJI’s om te zorgen dat wat er in het kamp in gang gezet wordt, ook daadwerkelijk in het jaar daarna kan gaan groeien. We willen dat deelnemers op hun eigen niveau worden uitgedaagd om stappen te maken, waarbij er geen concurrentiestrijd mag ontstaan en geen “beter of slechter” mag ontstaan. Wij willen jongeren (die niet meer als deelnemer mee kunnen op kamp) een plek geven om door te kunnen groeien in hun inzet voor het Koninkrijk van God. Hierbij gaan verantwoordelijkheid en veiligheid hand in hand. Fouten mogen worden gemaakt, daarvan mogen we leren. Wij willen zowel met de deelnemers en met de staf een open, eerlijke en opbouwende houding naar elkaar uitstralen. Wij willen de stafleden toerusten en motiveren om de tieners positief en met Liefde te benaderen, waarbij de veiligheid van de deelnemers en de staf zelf voorop staat.

Zorg voor uw kind

Heeft uw kind speciale aandacht nodig? Dit kunt u, wanneer de officiële inschrijvingen openen, via het inschrijfformulier aan ons laten weten. De groepsleiding wordt hiervan op de hoogte gebracht. Deze leiding wordt ondersteund door ons pastorale team. U kunt, indien gewenst, ook aangeven dat u na de inschrijving gebeld wilt worden, zodat u telefonisch extra informatie over uw kind kunt geven.

Wilt u voordat u uw kind inschrijft eerst even contact, dan kunt u contact opnemen via het contactformulier onderaan de pagina.

Leeftijd

Tieners mogen mee op zomerkamp vanaf het moment dat ze na de zomervakantie – in september 2021 – naar de brugklas gaan al mee.

Afgelopen jaar mochten vanwege corona tieners die op kamp 18 jaar of ouder waren niet mee. Dit jaar zijn we druk in overleg met de gemeente om ervoor te zorgen dat tieners ouder dan 18 jaar nog wel mee mogen. Hier zijn we alleen helaas nog niet met de gemeente uit. We adviseren desalniettemin voor tieners die op kamp 18 jaar of ouder om zich wel in te schrijven! Indien het niet mogelijk is om als tiener mee te gaan, bieden we een alternatief om bijvoorbeeld in de staf mee te gaan, of de mogelijkheid om het geld terug te laten storten.

Datum

Start: zondag 25 juli om 15:00 uur.

Vanwege corona houden we met de leiding geen voorbereidingsweekend. Daarom starten we het zomerkamp op zaterdag 24 juli met alleen de leiders, zodat we hen goed kunnen toerusten voor een mooie week met de tieners. Een dag later kunnen de deelnemers aanhaken.

Eind: Zaterdagochtend 31 juli om 10:00 uur.

Locatie

De Hoof 18, 5712 LM Someren

Halen en brengen van uw kinderen

Indien uw kind komt uit Vlaardingen, Dordrecht, Rotterdam, Hoeksewaard, Haarlem of Zaanstad dan vragen u zoveel mogelijk gebruik te maken van de bus. Op die manier kunnen we de verkeersstromen op het kampterrein goed controleren en kunnen we de 1,5 meter afstand op het terrein zo goed mogelijk waarborgen.

Let op: Ga je met de bus, neem dan een mondkapje mee. Het is verplicht om tijdens het vervoer in de bus een mondkapje te dragen.

Bus

Bus: Zaanstad – Vlaardingen – Dordrecht – Someren

Meer informatie over de vertrek- en aankomsttijden volgt via de mail.

Bid u mee voor zomerkamp?

In de aanloop naar het zomerkamp willen we graag de tieners en de medewerkers meenemen in gebed. Het is mogelijk om iedere maandag om 19:00 mee te bidden, dat kan via deze link: https://us02web.zoom.us/j/8016161072

Wilt u op de hoogte blijven van de gebedspunten? In de aanloop naar zomerkamp worden er regelmatig gebedsbrieven met hierin punten waarvoor gebed erg welkom is. Wil je met ons mee bidden? Schrijf je dan voor de gebedsmail via http://eepurl.com/dy4B1f

Bid je mee?

Kosten

  • DEELNEMERTICKET Zonder ondersteuning
  • €220
  • DEELNEMERTICKET Met 50 euro ondersteuning
  • €170
  • DEELNEMERTICKET Met 100 euro ondersteuning
  • €120

Kunt u de ticketprijzen (inclusief ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat u uw kind inschrijft.

Ondersteuning

Bent u niet in staat de volledige ticketprijs te betalen, kies dan bij de officiële inschrijvingen een ticket met ondersteuning. U geeft hiermee aan dat u ondersteuning nodig hebt van het fonds Ondersteuning districtskampen. U hoeft geen reden op te geven waarom u de ondersteuning nodig heeft.

Gift

Wellicht ben je in staat om een gift te geven? Met een gift steun je het fonds Ondersteuning Districtskampen en maak je het mogelijk dat anderen financiële ondersteuning kunnen krijgen om mee te gaan. Bent u in staat om een gift te geven, dan zijn we daar erg blij mee! U kunt dit aangeven tijdens de inschrijving van uw kind of u kunt een aparte gift geven.

Inschrijven

Inschrijven kan van zaterag 5 juni t/m vrijdag 2 juli 2021.

U heeft 4 weken de tijd om uw kind in te schrijven! Na 2 juli is het niet mogelijk omdat we de indeling van de groepjes dan niet op een verantwoorde manier rond kunnen krijgen.

1

Maak een account aan als ouder / verzorger

Maak een account aan als ouder / verzorger om uw kind in te schrijven als deelnemer. Zet het account op uw naam als ouder / verzorger. U kunt meerdere deelnemers opgeven met 1 account.
2

Log in

Log in om uw kind in te schrijven.
3

Vraag eventueel financiële ondersteuning aan.

Kunt u de ticketprijzen (inclusief ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat u uw kind inschrijft.

4

Kies deelnemerticket(s)

Log eerst in om je kind(eren) in te schrijven.

5

Kies eventueel busticket(s)

Log eerst in om een (of meerdere) busticket(s) te bestellen.
6

Huur eventueel een fiets

Log eerst in om een of meerdere fietsen te huren te bestellen.
7

Schrijf je kind(eren) in

Log eerst in om uw kinderen in te schrijven
8

Betaal de tickets

Betaalopties

Het heeft onze voorkeur dat je tijdens de inschrijving betaald via iDeal. Heb je geen mogelijkheid om via iDeal te betalen, dan kan je tijdens het inschrijven ook kiezen voor een bankoverschrijving. Het rekeningnummer krijg je opgestuurd na afloop van de inschrijving. Maak in dit geval binnen 24 uur het geld over.

Uitgesteld betalen

Ben je niet in staat om direct via Ideal of binnen 24 uur met een bankoverschrijving te betalen, kies dan tijdens de inschrijving voor de optie “Nu inschrijven, later betalen”. Je wordt na afloop van je inschrijving gebeld om een betaalregeling af te spreken.

9

Na betalen is uw kind inschreven

Uw kind is na de betaling officieel ingeschreven. Betaal je via een bankoverschrijving of maak je gebruik van een betaalregeling dan reserveren we in de tussentijd een plekje voor uw kind.

Paklijst (aangevuld)

  • Een fiets (als je die niet gehuurd hebt)
  • Een tent (met tentharingen!)
  • Zeil
  • Luchtbed/matje (eventueel met yogamat)
  • Pomp (om je luchtbed op te pompen)
  • Hoeslaken
  • Kussen
  • Slaapzak
  • Extra (fleece)deken
  • Pyjama
  • Je knuffel (die wil dit avontuur ook beleven!)
  • Kleding voor een week
  • Regenkleding (eventueel met paraplu voor tijdens de dienst)
  • Sportkleding die vies mag worden
  • Zwemspullen
  • Toilettas met toiletspullen
  • Handdoeken
  • Oplader telefoon (heel belangrijk!)
  • Stekkerdoos (altijd handig, zet je naam erop!)
  • Een (rug)tas voor onderweg
  • Powerbank (we gaan immers kamperen, stroom is niet gegarandeerd)
  • Bidon/waterfles
  • Bijbel
  • Etui met pennen/(kleur)potloden/puntenslijper/gum/etc.
  • Boekje/schriftje voor aantekeningen
  • Een schetsblok (als je van tekenen houdt, ga je deze nodig hebben!)
  • Vlaggetjes en lampjes (op zonne-energie!) om je tent mee te versieren
  • Bord, beker(plastic!) & bestek
  • Theedoek
  • Opklapstoeltje
  • 2 tijdschriften waaruit gescheurd mag worden
  • Kleding/accessoires met Hawaii/tropisch thema
  • Mondkapje

Er is geen stroom bij de tenten. Indien je je telefoon wilt opladen kan je dit doen in de gebouwen. Als je je telefoon ‘s avonds niet in een gebouw wilt laten liggen, kan je een accu / powerbank meenemen, waarmee je je telefoon kan opladen. Die accu / powerbank moet je dan overdag opladen in een van de gebouwen.

Bang iets te vergeten? Check de facebook en insta pagina van DNJI promotie voor een extra uitgebreide versie!

Niet meenemen

  • Boxjes
  • Drank & drugs
  • Roken
  • Energydrink
  • Zakgeld
  • Pre-workout / proteine poeder
Gevonden voorwerpen

Zet op alle spullen de naam van uw kind. Tijdens de Zomerkamp hebben we een gevonden-voorwerpentafel waarop u eventueel gevonden voorwerpen makkelijk kunt terugvinden.

Na afloop bewaren we alle spullen met een waarde van meer dan 20 euro, of met een verwachte emotionele waarde, tot ongeveer 2 maanden na het kamp. Spullen die minder waard zijn, worden na de Zomerkamp direct weggegooid. (Denk aan sokken, handdoeken, shirts, oude schoenen, etc). Spullen waar na 2 maanden geen aanspraak op is gemaakt worden na 2 maanden aan de kringloopwinkel gedoneerd.

Bent u na de Zomerkamp iets kwijt, neem dan contact op via het onderstaande contactformulier en geef een omschrijving van het voorwerp dat u mist.

Contact

De eindverantwoordelijken van het Zomerkamp zijn Lyanne en Winifred. Samen met een geweldig kernteam bereiden zij het Zomerkamp voor. Heeft u een vraag of opmerking? Onderaan deze pagina vindt u een contactformulier. Wij proberen binnen enkele dagen uw vraag te beantwoorden.