Informatie voor ouders / verzorgers

Break Inn 2020

Wat is de Break Inn?

In de basis lijkt de Break Inn erg op een zomerkamp, zoals we dat als Kerk van de Nazarener elk jaar organiseren.  In tegenstelling tot eerdere berichten, verblijven we net als andere jaren met z’n allen op De Hoof in Someren! We beleven samen een kampweek vol lachen, relaxen, bidden, zingen, spellen, koken, eten, slapen en pranken; oftewel een geweldige kampweek die veel deelnemers van vorige jaren gewend zijn.

Wat is dit jaar anders?

Onderstaande is aangepast nav de aangekondigde versoepelingen van 24 juni. In verband met de maatregelen rondom het Corona virus zal de kampweek er op een aantal punten anders uit zien zoals we dat gewend zijn. Om die reden noemen we het ook niet het DNJI Zomerkamp, maar de Break Inn 2020.

  • We gaan met elkaar kamperen op de velden van De Hoof en gebruiken de gebouwen voor het sanitair, het koken en als “schuillocatie” bij slecht weer. Check dus goed de paklijst voor dit jaar.
  • We gaan op kamp in een “kampbubbel“. We ontmoeten buiten ons eigen kamp geen andere mensen.
  • Leiders en deelnemers van 18 houden altijd, behalve bij spellen, 1,5 meter afstand van elkaar. Bekijk de veel gestelde vragen hoe we hier invulling aan geven.
  • Bij aankomst op de locatie is er een gezondheidscheck: heb je geen klachten en begrijp je alle afspraken? Lees meer hierover bij de veelgestelde vragen.
  • De maximale leeftijd voor deelnemers is 18 jaar. Lees meer hierover verder op de pagina.
  • De Break Inn start dit jaar voor deelnemers op zondagmiddag, ipv zaterdagavond. We hebben vanwege de Corona maatregelen geen mogelijkheid gehad om een voorbereidingsweekend te houden met de leiders. We starten de Break Inn dan ook op zaterdag 18 juli met alleen de leiders, zodat we de leiders goed kunnen toerusten voor een mooie week met de tieners. Een dag later kunnen de deelnemers aanhaken.

Lees meer over de maatregelen vanwege Corona in de veel gestelde vragen onderaan de pagina.

Speciaal protocol ivm Corona

We houden ons dit jaar tijdens de Break Inn aan het protocol dat is opgesteld door het Steunpunt KinderVakanties, waar alle zomerkampen in Nederland zich deze zomer aan moeten houden. Het is opgesteld in samenwerking met het Nederlands Jeugdinstituut en wordt onderschreven door de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en is voorgelegd aan het OMT, RIVM en Ministerie van VWS, directie Jeugd. De minister heeft groen licht gegeven voor zomerkampen die georganiseerd worden volgens dit protocol.

U kunt meer lezen over het protocol dat we hanteren op wegaanopzomerkamp.nl. Hiermee kunnen we zowel een mooi en goed kamp organiseren en tegelijkertijd de veiligheid van onze leiders en deelnemers waarborgen.

Een veilige plek

Ons doel is om de tieners een onvergetelijke tijd te geven waarin ze Gods liefde (beter) leren kennen. Wij denken en geloven dat een veilige sfeer de basis is voor een goed kamp. Vandaar dat we het belangrijk vinden dat iedereen zichzelf mag zijn, er niemand gepest wordt en dat iedereen -inclusief de leiding- met respect wordt behandeld. Ook is het niet toegestaan om alcohol, drugs, sigaretten en/of energiedrinks te nuttigen en zijn seksuele handelingen niet toegestaan. (Lees meer over wat je wel / niet mee mag nemen in de paklijst)

Dit jaar zal de fysieke veiligheid veel aandacht krijgen i.v.m. het Corona virus. Bij veiligheid denken we echter niet alleen aan fysieke en sociale veiligheid, maar ook aan geestelijke veiligheid. Daarin is het ons streven om tieners een geweldige week te geven, waarin we hen ook op geestelijk gebied toerusten voor als ze weer naar huis, school en de kerk gaan.

Zorg voor uw kind

Heeft uw kind speciale aandacht nodig? Dit kunt u via het inschrijfformulier aan ons laten weten. De groepsleiding wordt hiervan op de hoogte gebracht. Deze leiding wordt ondersteund door ons pastorale team. U kunt, indien gewenst, ook aangeven dat u na de inschrijving gebeld wilt worden, zodat u telefonisch extra informatie over uw kind kunt geven.

Wilt u voordat u uw kind inschrijft eerst even contact, dan kunt u contact opnemen via het contactformulier onderaan de pagina.

Leeftijd

Tieners mogen mee met het Break Inn vanaf het moment dat ze een jaar in de brugklas hebben gezeten. Dit jaar is de maximum leeftijd 18 jaar. Dit betekent dat een deelnemer het gehele kamp 18 moet zijn.

Als hij/zij 19 jaar of ouder is (of 19 wordt tijdens de Break Inn), dan bieden we een mogelijkheid om als junior leiding mee te gaan. Hij/zij draait dan mee in een familygroup, maar krijgt onder begeleiding van de familygroupleider bepaalde leiderstaken. In dit geval moet hij/zij zich zelf opgeven als leiding.

Datum

Start: zondag 19 juli om 15:00 uur.

We hebben vanwege de Corona maatregelen geen mogelijkheid gehad om een voorbereidingsweekend te houden met de leiders. We starten de Break Inn op zaterdag 18 juli dan ook met alleen de leiders, zodat we de leiders goed kunnen toerusten voor een mooie week met de tieners. Een dag later kunnen de deelnemers aanhaken.

Eind: Zaterdagochtend 25 juli om 10:30

Locatie

De Hoof 18, 5712 LM Someren

Halen en brengen van uw kinderen

Indien uw kind komt uit Vlaardingen, Dordrecht, Rotterdam, Hoeksewaard, Haarlem of Zaanstad dan vragen u zoveel mogelijk gebruik te maken van de bus. Op die manier kunnen we de verkeersstromen op het kampterrein goed controleren en kunnen we de 1,5 meter afstand op het terrein zo goed mogelijk waarborgen.

Let op: Ga je met de bus, neem dan een mondkapje mee. Het is verplicht om tijdens het vervoer in de bus een mondkapje te dragen.

Bus: Vlaardingen – Dordrecht – Someren

Vertrek Kerk van de Nazarener Vlaardingen
Zondag 19 juli om 12.30, zorg dat je om 12:15 klaar staat.

Vertrek Kerk van de Nazarener Dordrecht
Zondag 19 juli om 13.15, zorg dat je om 13:00 klaar staat.

Aankomst Kerk van de Nazarener Dordrecht
Zaterdag 25 juli rond 12:15 uur

Aankomst Kerk van de Nazarener Vlaardingen
Zaterdag 25 juli rond 13:00 uur

Bus: Koog aan de Zaan – Someren

Vertrek Hercules Zaandam. (Kuilpad 1F, 1509 AS Zaandam)
Zondag 19 juli om 12.45, zorg dat je om 12.30 uur klaar staat.

Aankomst Hercules Zaandam. (Kuilpad 1F, 1509 AS Zaandam)
Zaterdag 25 juli rond 13:00 uur

Brengt u uw kind zelf, dan zijn er beperkingen

Indien u uw kind zelf kom brengen, houd dan rekening met de volgende beperkingen, die we moeten nemen ivm Corona.

  • We creëren een kiss-and-ride plek. U kunt hier de spullen van uw kind uitladen en uw kind uitzwaaien.
  • U kunt niet het terrein op en dus ook niet helpen met het opzetten van het tentje van uw kind. De familygroupleiders zullen hierbij helpen.
  • Aangezien het voor de meesten een behoorlijk eind rijden is, kunt u op de kiss-and-ride even een kopje koffie drinken, maar we vragen u uiterlijk na 15 minuten weer te vertrekken.
  • Houdt ten alle tijden 1,5 meter afstand van andere ouders en leiders.

Paklijst

  • Dit jaar heb je géén fiets nodig
  • Klein koepeltentje (1 tent per persoon, campers/vouwwagens zijn niet toegestaan)
  • Luchtbed
  • Slaapzak
  • Kussen
  • Plastic bord, bestek en beker (je deze spullen dit jaar dus zelf meenemen) 
  • Een klapstoel of iets waar je lekker op kan zitten bij je tentje
  • Theedoek
  • Toiletspullen
  • Sportkleding
  • (Oude) kleding die vuil mag worden
  • Regenkleding
  • Zwemkleding
  • Goede wandelschoenen
  • Bijbel, pen en papier
  • Spelletjes voor tijdens vrije tijd
  • Zakgeld voor tijdens de Break Inn
  • Eventueel een slinger van gekleurde lampjes om de tenten te versieren (op batterijen / zonne-energie)
  • En een steen. Ja, een steen… Neem maar gewoon mee. Je mag zelf weten hoe groot.

Er is geen stroom bij de tenten. Indien je je telefoon wilt opladen kan je dit doen in de gebouwen. Als je je telefoon ‘s avonds niet in een gebouw wilt laten liggen, kan je een accu / powerbank meenemen, waarmee je je telefoon kan opladen. Die accu / powerbank moet je dan overdag opladen in een van de gebouwen.

  1. Niet meenemen

    • Alcohol en/of energiedrinks (ook geen o.o drank)
    • Drugs
    • Sigaretten
    • Muziekboxen

    Naast dat we geen alcohol of drugs e.d. toestaan op het evenement, is roken ook een ‘no go’. Vooral omdat we willen voorkomen dat ‘nog-niet-rokers’ op het idee zouden komen het ook eens te gaan proberen. Als uw kind thuis wel rookt en echt geen week zonder kan, dan geef dan aub een briefje mee waarin u toestemming geeft dat hij/zij tijdens het kamp mag roken. Aan het begin van het kamp kan uw kind dit briefje inleveren bij zijn/haar teamleider. Roken gebeurt buiten het kampterrein op individuele basis (dus geen gezellige rookgroepjes) en altijd met iemand van de leiding.

Gevonden voorwerpen

Zet op alle spullen de naam van uw kind. Tijdens de Break Inn hebben we een gevonden-voorwerpentafel waarop u eventueel gevonden voorwerpen makkelijk kunt terugvinden.

Na afloop bewaren we alle spullen met een waarde van meer dan 20 euro, of met een verwachte emotionele waarde, tot ongeveer 2 maanden na het kamp. Spullen die minder waard zijn, worden na de Break Inn direct weggegooid. (Denk aan sokken, handdoeken, shirts, oude schoenen, etc). Spullen waar na 2 maanden geen aanspraak op is gemaakt worden na 2 maanden aan de kringloopwinkel gedoneerd.

Bent u na de Break Inn iets kwijt, neem dan contact op via het onderstaande contactformulier en geef een omschrijving van het voorwerp dat u mist.

Heeft uw kind al toegang tot breakinn.nl?

Tijdens de Break Inn maakt het mediateam elke dag verschillende video’s. Nieuw dit jaar is dat we ook aan alle deelnemers en leiders actief vragen om hun ervaringen te delen. Ze kunnen dit doen via breakinn.nl of via de Break Inn App. Hierin verschijnen naast de video’s van het mediateam, ook foto’s, video’s en verhalen van deelnemers en leiders, zodat we met z’n allen kunnen genieten van alles wat er gebeurd tijdens de Break Inn.

Belangrijk is dat alleen leiders en deelnemers die zich hebben opgegeven en dus fysiek aanwezig zijn toegang krijgen. Als ouder kunt u géén account aanmaken. Wel willen we u vragen om uw kind alvast te stimuleren om zelf een account aan te maken op breakinn.nl. U kunt achteraf uiteraard wel samen met uw kind de content van de site terug kijken. De content zal niet gedeeld worden op social media.

Uw kind kan de website of app op zijn/haar telefoon bekijken. (Er is wifi aanwezig op het terrein.) Heeft uw kind geen smartphone? Geen probleem. De filmpjes van het mediateam worden ook tijdens de Break Inn op een beamer getoond. De andere filmpjes en verhalen kan uw kind ook achteraf nog op breakinn.nl bekijken.

Veelgestelde vragen

  1. 1
    Is het verantwoord om mijn kind mee te laten gaan?

    Uit onderzoek blijkt dat de verspreidingsrisico’s van het Coronavirus onder kinderen en jongeren kleiner zijn dan bij volwassenen. Maar nog altijd heeft Nederland te maken met het Coronavirus. Goede hygiëne en het nemen van gepaste maatregelen is daarom van belang. Met het protocol dat we gebruiken, dat is opgesteld door de gezamenlijke aanbieders van zomerkampen en is voorgelegd aan het OMT, RIVM en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, ligt er een goed plan waarmee kampen verantwoord plaats kunnen vinden.

  2. 2
    Mag mijn kind mee met hooikoorts?

    Ja, met klachten die veroorzaakt worden door hooikoorts kan uw kind mee op kamp. Zorg dat bij de inschrijving duidelijk staat aangegeven dat uw kind hooikoortsklachten heeft.

  3. 3
    Wat moet ik doen als mijn kind klachten heeft?

    In het protocol dat we volgen staat dat als uw kind bij aanvang van het kamp, of in de 24 uur voorafgaand aan de start van het kamp, (milde) klachten heeft, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak, dat hij/zij dan niet mee mag met kamp. Ook mag uw kind niet mee indien het een huisgenoot/gezinslid heeft met koorts en/of benauwdheidsklachten.

    We zullen specifiek voor dit onderdeel bij de Break Inn een andere aanpak volgen, zonder de veiligheid van de leiders en deelnemers in gevaar te brengen. Indien uw kind last heeft van bovenstaande klachten, laat je dan testen en doe het volgende:

    • Bel 0800-1202 om een afspraak te maken bij u in de buurt.
    • Zorg dat u uiterlijk donderdag de test laat afnemen. Het duurt namelijk 24 tot 48 uur, voordat de uitslag bekend is.
    • Zorg dat uw kind, nadat de test is afgenomen, in thuis quarantaine gaat, zodat u kunt garanderen dat het niet na de test alsnog het virus oploopt.
    • Indien de test negatief is, kan uw kind alsnog naar de Break Inn komen.

    Uw kind mag niet mee met de Break Inn, in de volgende gevallen:

    • als hij/zij het Coronavirus heeft (gehad) en dit in de afgelopen 7 dagen is vastgesteld.
    • als het een huisgenoot / gezinslid heeft met het Coronavirus en hij/zij met deze persoon contact heeft gehad in de afgelopen 14 dagen, terwijl hij/zij nog klachten had.
    • als het in quarantaine is omdat het direct contact heeft gehad met iemand waarbij het nieuwe Coronavirus is vastgesteld.

  4. 4
    Wat als mijn kind klachten krijgt of ziek wordt tijdens de Break Inn?

    Dan wordt u gebeld en moet u direct uw kind ophalen. In de tussentijd moet uw kind op een aparte plek op het kampterrein wachten. Hier mogen geen andere tieners komen, om eventuele besmetting te voorkomen. Er is wel iemand van de begeleiding bij tot uw kind wordt opgehaald.

  5. 5
    Moet mijn kind na kamp in quarantaine?

    Dat moet alleen als uw kind ziek is geworden op kamp en is opgehaald, of als hij/zij na kamp ziek wordt. In dat geval blijft het thuis in quarantaine en neemt u contact op met de huisarts. Van de huisarts hoort u wat de verdere stappen zijn en of uw kind (langer) in quarantaine moet blijven.

  6. 6
    Mijn kind is ouder dan 18 jaar, mag hij/zij op kamp?

    Dit jaar is de maximum leeftijd 18 jaar. Dit betekent dat uw kind het gehele kamp 18 moet zijn. Als hij/zij tijdens het kamp 19 wordt of 19 of ouder is, dan bieden we een mogelijkheid om als junior leiding mee te gaan. Uw kind draait dan mee in een familygroup, maar krijgt onder begeleiding van de familygroupleider bepaalde leiderstaken. In dit geval moet uw kind zich zelf opgeven als leiding.

  7. 7
    Kan mijn kind een deel van de Break Inn mee?

    Nee, dat kan niet, want we werken met een kampbubbel. Deze bubbel is vanaf het begin van de Break Inn hetzelfde en niemand kan de bubbel binnenkomen. De enige optie is het meegaan van de eerste dagen van de Break Inn, zodat uw kind start in de bubbel en daarna de bubbel verlaat. Het kan dan niet meer terug.

  8. 8
    Mag mijn kind met iemand anders in de tent slapen?

    Nee. De deelnemers en leiders slapen individueel in tentjes. Dit doen we om de veiligheid te waarborgen door niet op slecht geventileerde slaapkamers te gaan slapen, maar buiten in tentjes. In de buitenlucht is de kans op verspreiding van het virus vele malen kleiner. Op deze manier garanderen we tegelijkertijd dat deelnemers en leiders op 1,5 meter van elkaar slapen.

    De tentjes zijn gegroepeerd per familygroup. Bij elke groep slapen minimaal 2 familygroupleiders in aparte tentjes. Als er iets is, kan uw kind de familygroupleider roepen en kan deze direct langskomen.

  9. 9
    Hoe streng wordt die 1,5 meter gecontroleerd?

    De 1,5 geldt alleen voor de aanwezigen van 18 en ouder op de Break Inn. Dat zijn dus de deelnemers van 18 en alle leiders. In principe moet iedereen van 18 en ouder altijd 1,5 afstand houden, behalve tijdens sport-, spel- en bewegingsactiviteiten.

    Over hoe streng we zullen zijn in het controleren van de 1,5 meter staat in de FAQ’s van wegaanopzomerkamp.nl staat het volgende:

    Zomerkampen zijn toegestaan en daarbij geldt dat bij sport-, spel- en bewegingsactiviteiten op kamp geen afstand gehouden hoeft te worden. Dit is breed interpreteerbaar en feitelijk alleen bij inactiviteit goed zichtbaar en te handhaven. Spreek elkaar dus aan, houd je aan de regels, maar er is niet direct een man over boord als het afstand houden even niet lukt en de betreffende persoon zal zeker niet direct worden beboet.

    Verder staat er als antwoord op de vraag “Wat als een kind gevallen is of heimwee heeft?” het volgende:

    Boven de 13 jaar doe je wat op dat moment nodig en verstandig is. Houd rekening met de risico’s van verspreiding van het virus maar óók met het bieden van een veilige en vertrouwde kamp/speelomgeving voor kinderen.

    We nemen tijdens de Break Inn de 1,5 meter afstand voor 18+ serieus, zeker bij “inactiviteit”, zoals slapen en eten, maar zien tegelijkertijd dat in sommige gevallen de zorg voor een veilige en vertrouwde omgeving voor tieners minstens zo belangrijk is. We zijn er van overtuigd dat we hierin een goede balans kunnen vinden en dat we op deze manier samen een goed en veilig kamp kunnen houden.

  10. 10
    Zitten de deelnemers een week lang opgesloten in de kampbubbel?

    Deelnemers gaan tijdens de Break Inn geen andere mensen ontmoeten buiten de kampbubbel. Dat betekent niet dat ze niet het terrein af zullen gaan. Het protocol dat we gebruiken biedt de mogelijkheid om het terrein af te gaan, bijvoorbeeld voor een avondwandeling, bosspel, oid, zolang we geen contact hebben met andere mensen. We kunnen ons dus vrij bewegen, ook buiten De Hoof, maar zullen daarin geen contact opzoeken met andere mensen.

Bekijk meer veel gestelde vragen op wegaanopzomerkamp.nl.

Bid u mee tijdens de Break Inn?

De afgelopen maanden hebben we elke zondagochtend met een groep ouders en leiders via Zoom gebeden voor de Break Inn. Tijdens het kamp willen we dit elke avond doen om 19:00 uur. Wilt u mee bidden? Dan kunt u tijdens de Break Inn dagelijks om 19:00 uur via de volgende link mee bidden: https://us02web.zoom.us/j/8016161072

Wilt u op de hoogte blijven van de gebedspunten, stuur dan een mail aan gebed@dnji.nl, dan plaatsen wij u op de verzendlijst.

Kosten

  • DEELNEMERTICKET Zonder ondersteuning
  • €199
  • DEELNEMERTICKET Met 50 euro ondersteuning
  • €149
  • DEELNEMERTICKET Met 100 euro ondersteuning
  • €99

Kunt u de ticketprijzen (inclusief ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat u uw kind inschrijft.

Ondersteuning

Bent u niet in staat de volledige ticketprijs te betalen, kies dan een ticket met ondersteuning. U geeft hiermee aan dat u ondersteuning nodig hebt van het fonds Ondersteuning districtskampen. U hoeft geen reden op te geven waarom u de ondersteuning nodig heeft.

Gift i.v.m. extra kosten Corona

Helaas hebben we ons voorbereidingsweekend moeten annuleren vanwege Corona en moesten we hiervoor annuleringskosten betalen. We verwachten ook extra kosten te moeten maken aan extra techniek die we moeten huren om het kamp te kunnen draaien in bubbels. Bent u in staat om een gift te geven, dan zijn we daar erg blij mee! U kunt dit aangeven tijdens de inschrijving van uw kind of u kunt een aparte gift geven.

Inschrijven

De inschrijvingen zijn gesloten.

De inschrijvingen voor de Break Inn en de bustickets zijn gesloten

Contact

De eindverantwoordelijke van de Break Inn is Wouter van der Zeijden. Samen met een geweldig kernteam bereidt hij de Break Inn voor. Heeft u een vraag of opmerking? Onderaan deze pagina vindt u een contactformulier. Wij proberen binnen enkele dagen uw vraag te beantwoorden.