Informatie voor leiders

Breakout XL 2020

De Breakout XL is een initiatief van de Kerk van de Nazarener Nederland. Het is een knotsgek weekend, waarin de deelnemers met een groepje één groot spel gaat doen door heel Nederland. Dit jaar heeft de Breakout XL als thema: Real life Mario Kart. Je raad het al, de teams gaan hun eigen Mario Kart bouwen en… We sluiten af met een spectaculaire real life Mario Kart race!

Meedoen met een groep tieners is een leuke “Breakout” in het jeugdprogramma tijdens het jaar en biedt een geweldige gelegenheid om te werken aan de onderlinge relaties binnen jouw jeugdgroep. Over de spanning, de verschillende tactieken en de geweldige challenges zal ongetwijfeld nog lang nagepraat worden!

De eindverantwoordelijke van de Breakout XL is Wouter van der Zeijden. Heb je een vraag of opmerking? Onderaan deze pagina vind je een contactformulier. Wij proberen binnen een week uw vraag te beantwoorden.

Profiel leiding

Je hebt passie voor God en tieners!

Het is natuurlijk belangrijk dat je het leuk vindt om met tieners te werken.

Je hebt een geldige Verklaring Omtrent Gedrag

Als Kerk van de Nazarener willen we een veilige kerk zijn. Een van de maatregelen die we hiervoor nemen is dat alle leiders die meegaan met een evenement van de Kerk van de Nazarener in het bezit moeten zijn van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag. Lees meer over de Verklaring Omtrent Gedrag.

Je bent oud genoeg

Om mee te kunnen als familygroupleiding moet je tijdens de Breakout 19 jaar of ouder zijn. Let op: op een groepje zitten 2 leiders, minimaal 1 daarvan moet 21 zijn. Om als medewerker mee te kunnen moet je tijdens de Breakout XL 18 jaar of ouder zijn.

Je kan aanwezig zijn op het voorbereidingsmoment

Je aanwezigheid tijdens het voorbereidingsmoment is vereist.

Taakomschrijving familygroupleider

Tieners worden gedurende de hele Breakout door hun familygroupleiding begeleid bij alle activiteiten. Je bent verantwoordelijk voor jouw tieners, hun welzijn en je beleeft de Breakout XL samen.

Taakomschrijving medewerker

Als medewerker heb je net zo’n belangrijke rol als groepsleiding: jij zorgt er namelijk voor dat alles rondom de spellen van de Breakout XL geregeld wordt.

Datum Breakout XL

Start: Vrijdag 31 januari om 20.00

Eind: Zondag 2 februari om 17:00

Voorbereidingsmoment

De eerder gecommuniceerde voorbereidingmiddag van 18 januari gaat niet door. Leiders die eerder zijn mee geweest krijgen een uitgebreide briefing via een e-mail. Leiders die voor het eerst mee gaan worden persoonlijk gebeld en krijgen een telefonisch briefing.

Locatie

De Breakout XL is een spel voor heel Nederland, waarbij de tieners op de ene locatie beginnen en eindigen op een andere locatie. Op dit moment zijn we nog bezig met het uitwerken van het programma en kunnen we de exacte start- en eindlocatie nog niet doorgeven. Wel kunnen we aangeven dat we starten in de regio Zaanstad en eindigen in de kerk van de Nazarener in Vlaardingen (Zwanensingel 1).

Paklijst

  1. Wel meenemen

    Reizen

    • Voor het reizen tijdens de Breakout XL krijg je een NS e-ticket op jouw naam. De conducteur kan vragen om een identiteitsbewijs. Neem dan ook een identiteitsbewijs met foto mee.

    Slapen

    • Luchtbed/matje
    • Slaapzak
    • Evt. kussen
    • Pyjama

    Toiletspullen

    • Tandenborstel
    • Tandpasta
    • En de rest wat je gebruikt

    Kleding

    • Genoeg voor 1 weekend (denk ook aan warme kleding)
    • Goede loopschoenen

    Extra

    • Oplader voor mobiele telefoon
    • Powerbank voor mobiel (is handig, maar niet noodzakelijk)

  2. Niet meenemen

    • Alcohol en/of energiedrinks
    • Drugs
    • Sigaretten

    Naast dat we geen alcohol of drugs e.d. toestaan op het evenement, is roken ook een ‘no go’. Vooral omdat we willen voorkomen dat ‘nog-niet-rokers’ op het idee zouden komen het ook eens te gaan proberen.

Gevonden voorwerpen

Zet op alle spullen je naam. Aan het eind van de Breakout XL hebben we een gevonden-voorwerpentafel waarop je eventueel gevonden voorwerpen makkelijk kan terugvinden.

Na afloop bewaren we alle spullen met een waarde van meer dan 20 euro of met een verwachte emotionele waarde tot ongeveer 2 maanden na het kamp. Spullen die minder waard zijn worden na de Breakout XL direct weggegooid. (Denk aan sokken, handdoeken, shirts, oude schoenen, etc). Spullen waar na 2 maanden geen aanspraak op is gemaakt worden na 2 maanden aan de kringloopwinkel gedoneerd.

Ben je na de Breakouk XL iets kwijt, neem dan contact op via het onderstaande contactformulier en geef een omschrijving van het voorwerp dat je mist.

Kosten

  • LEIDINGTICKET Zonder ondersteuning
  • €50
  • Voor familygroupleiders die een groepje leiden tijdens de Breakout XL.

  • LEIDINGTICKET Met 25 euro ondersteuning
  • €25
  • Voor familygroupleiders die een groepje leiden tijdens de Breakout XL.

  • STAFTICKET Gratis
  • €0
  • Iedereen die géén familygroupleider is en waar we dus ook geen kosten voor hoeven maken.

Kan je de ticketprijzen (inclusief ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat u uw kind inschrijft.

Ondersteuning

Ben je niet in staat de volledige ticketprijs te betalen, kies dan een ticket met ondersteuning. Je geeft hiermee aan dat je ondersteuning nodig hebt van het fonds Ondersteuning districtskampen. Je hoeft geen reden op te geven waarom je de ondersteuning nodig hebt.

Gift

Wellicht ben je in staat om een gift te geven? Met een gift steun je het fonds Ondersteuning Districtskampen en maak je het mogelijk dan anderen financiële ondersteuning kunnen krijgen om mee te gaan.

Veelgestelde vragen

  1. Kan ik de voorkeur voor een groep opgeven?

    Ja, dat kan. Bij de Breakout XL mogen deelnemers hun eigen groep samen stellen. We hebben een aantal regels:

    • Een groep mag uit maximaal 9 deelnemers bestaan.
    • Indien een groep uit 4 of minder personen bestaat voegen we de deelnemers samen met een andere kleine groep.
    • Indien een deelnemer geen voorkeur aangeeft, delen wij de deelnemer in bij een passende groep. We gebruiken de informatie die u tijdens de inschrijving geeft voor het zoeken van een passende groep.
    • Een groep moet 2 leiders hebben. Indien een deelnemer geen voorkeur voor een leiding aangeeft, regelen wij een (of meerdere) leiding voor de groep.
    • Het maximaal aantal personen in een groep is dus, inclusief leiding, 11 personen.

  2. Ik wil graag de voorkeur voor een groepje aanpassen. Kan dat?

    Dat kan. Doe dan het volgende.

    – Log in met je leiding-account.
    – Ga naar Mijn inschrijvingen in het menu
    – Kies “Wijzigen” bij het evenement waarvoor je je hebt ingeschreven.
    – Kies nu voor “Inschrijving bewerken”
    – Je kan nu de voorkeur voor de groepsindeling aanpassen.

  3. Waar slapen de deelnemers?

    De deelnemers slapen beide nachten bij gastgezinnen van gemeenteleden uit een  kerk van de Nazarener. De eerste nacht zal dat bij gastgezinnen in de regio Zaanstad zijn. De tweede nacht zal het in de regio Vlaardingen zijn.

  4. Krijgen deelnemers wel genoeg slaap? (Mijn tieners hebben toetsen de week er na)

    Deelnemers kunnen ‘s nachts gewoon slapen. We houden er rekening mee dat deelnemers maandag weer naar school moet. Het programma stopt dan ook zondagmiddag, zodat ze eventueel nog wat huiswerk kunnen maken en vroeg naar bed kunnen die avond.

  5. Gaat de Breakout XL door met slecht weer?

    Ja, bij slecht weer gaat het gewoon door. Er is voldoende mogelijkheid om te schuilen in treinen, stations en andere gebouwen.

Inschrijven

Inschrijven kan t/m zondag 19 januari

Leiders kunnen zich tot uiterlijk 19 januari inschrijven. (NB: Voor tieners is de uiterste inschrijfdatum 12 januari)

1

Nieuwe leiding? Vraag een aanmeldcode aan

Om je in te kunnen schrijven heb je een aanmeldcode nodig. Heb je nog geen aanmeldcode, vraag dan een aanmeldcode aan. We doen dit zodat we even (telefonisch) kunnen kennismaken voordat je je inschrijft als leiding. Als je al eerder bent mee geweest als leiding met de Breakout XL, dan krijg je in de voorbereiding een aanmeldcode opgestuurd via de e-mail. Je hoeft dan dus geen aanmeldcode aan te vragen.

2

Zorg voor een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Als Kerk van de Nazarener willen we een veilige kerk zijn. Een van de maatregelen die we hiervoor nemen is dat alle leiders die meegaan met een evenement van de Kerk van de Nazarener in het bezit moeten zijn van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

3

Maak een leiding account aan

Op deze manier hoef je een volgende keer minder gegevens in te vullen. Als je als een ouder / verzorger account hebt, maak dan een nieuw account aan als je als leiding mee wilt.
4

Vraag eventueel extra financiële ondersteuning aan.

Zijn de ondersteuningscodes niet voldoende? Vraag extra ondersteuning voordat je je inschrijft.

5

Schrijf je in als leiding

Heb je alle bovenstaande checks doorlopen? Schrijf je dan nu in.
6

Betaal de tickets

Betaalopties

Het heeft onze voorkeur dat je tijdens de inschrijving betaald via iDeal. Heb je geen mogelijkheid om via iDeal te betalen, dan kan je tijdens het inschrijven ook kiezen voor een bankoverschrijving. Het rekeningnummer krijg je opgestuurd na afloop van de inschrijving. Maak in dit geval binnen 24 uur het geld over.

Uitgesteld betalen

Ben je niet in staat om direct via Ideal of binnen 24 uur met een bankoverschrijving te betalen, kies dan tijdens de inschrijving voor de optie “Nu inschrijven, later betalen”. Je wordt na afloop van je inschrijving gebeld om een betaalregeling af te spreken.

7

Na betalen is je inschrijving compleet

Na de betaling ben je officieel ingeschreven als leiding. Betaal je via een bankoverschrijving of maak je gebruik van een betaalregeling dan reserveren we in de tussentijd een plekje voor je.

Contact

Heb je een vraag? Vul dan het contactformulier in. We proberen binnen een week te reageren.