Informatie voor ouders / verzorgers

Breakout XL 2020

De Breakout XL is een initiatief van de Kerk van de Nazarener Nederland. Het is een knotsgek weekend, waarin de deelnemers met een groepje één groot spel gaat doen door heel Nederland. Dit jaar heeft de Breakout XL als thema: Real life Mario Kart. Je raad het al, de teams gaan hun eigen Mario Kart bouwen en… We sluiten af met een spectaculaire real life Mario Kart race!

De eindverantwoordelijke van de Breakout XL is Wouter van der Zeijden. Heeft u een vraag of opmerking? Onderaan deze pagina vindt u een contactformulier. Wij proberen binnen een week uw vraag te beantwoorden.

Leeftijd

Tieners mogen mee met de Breakout XL vanaf het moment dat ze in de brugklas zitten. Het laatste jaar dat ze mee mogen is als ze 21 jaar zijn.

Datum

Start: Vrijdag 31 januari om 20.00

Eind: Zondag 2 februari om 17:00

Locatie

De Breakout XL is een spel door heel Nederland, waarbij de tieners op de ene locatie beginnen en eindigen op een andere locatie.

Startlocatie

Zorg dat de deelnemers vrijdag om 20:00 uur in de Kerk van de Nazarener in Koog aan de Zaan zijn. (Zuideinde 22).

Eindlocatie

We eindigen zondag om 17:00 uur in de Kerk van de Nazarener in Vlaardingen. (Zwanensingel 1).

Paklijst

  1. Wel meenemen

    Reizen

    • Voor het reizen tijdens de Breakout XL krijg je een NS e-ticket op jouw naam. De conducteur kan vragen om een identiteitsbewijs. Neem dan ook een identiteitsbewijs met foto mee.

    Slapen

    • Luchtbed/matje
    • Slaapzak
    • Evt. kussen
    • Pyjama

    Toiletspullen

    • Tandenborstel
    • Tandpasta
    • En de rest wat je gebruikt

    Kleding

    • Genoeg voor 1 weekend (denk ook aan warme kleding)
    • Goede loopschoenen

    Extra

    • Oplader voor mobiele telefoon
    • Powerbank voor mobiel (is handig, maar niet noodzakelijk)

  2. Niet meenemen

    • Alcohol en/of energiedrinks
    • Drugs
    • Sigaretten

    Naast dat we geen alcohol of drugs e.d. toestaan op het evenement, is roken ook een ‘no go’. Vooral omdat we willen voorkomen dat ‘nog-niet-rokers’ op het idee zouden komen het ook eens te gaan proberen.

Gevonden voorwerpen

Zet op alle spullen de naam van uw kind. Aan het eind van de Breakout XL hebben we een gevonden-voorwerpentafel waarop uw eventueel gevonden voorwerpen makkelijk kunt terugvinden.

Na afloop bewaren we alle spullen met een waarde van meer dan 20 euro of met een verwachte emotionele waarde tot ongeveer 2 maanden na de Breakout XL. Spullen die minder waard zijn worden na de Breakout XL direct weggegooid. (Denk aan sokken, handdoeken, shirts, oude schoenen, etc). Spullen waar na 2 maanden geen aanspraak op is gemaakt worden na 2 maanden aan de kringloopwinkel gedoneerd.

Ben je na de Breakout XL iets kwijt, neem dan contact op via het onderstaande contactformulier en geef een omschrijving van het voorwerp dat je mist.

Kosten

  • DEELNEMERTICKET Zonder ondersteuning
  • €50
  • DEELNEMERTICKET Met 25 euro ondersteuning
  • €25

Kan je de ticketprijzen (inclusief ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat u uw kind inschrijft.

Ondersteuning

Ben je niet in staat de volledige ticketprijs te betalen, kies dan een ticket met ondersteuning. Je geeft hiermee aan dat je ondersteuning nodig hebt van het fonds Ondersteuning districtskampen. Je hoeft geen reden op te geven waarom je de ondersteuning nodig hebt.

Gift

Wellicht ben je in staat om een gift te geven? Met een gift steun je het fonds Ondersteuning Districtskampen en maak je het mogelijk dan anderen financiële ondersteuning kunnen krijgen om mee te gaan.

Veelgestelde vragen

  1. Kan ik de voorkeur voor een groep opgeven?

    Ja, dat kan. Bij de Breakout XL mogen deelnemers hun eigen groep samen stellen. We hebben een aantal regels:

    • Een groep mag uit maximaal 9 deelnemers bestaan.
    • Indien een groep uit 4 of minder personen bestaat voegen we de deelnemers samen met een andere kleine groep.
    • Indien een deelnemer geen voorkeur aangeeft, delen wij de deelnemer in bij een passende groep. We gebruiken de informatie die u tijdens de inschrijving geeft voor het zoeken van een passende groep.
    • Een groep moet 2 leiders hebben. Indien een deelnemer geen voorkeur voor een leiding aangeeft, regelen wij een (of meerdere) leiding voor de groep.
    • Het maximaal aantal personen in een groep is dus, inclusief leiding, 11 personen.

  2. Ik heb mijn kind opgegeven, maar wil graag de voorkeur voor een groepje aanpassen. Kan dat?

    Dat kan. Doe dan het volgende.

    – Log in met je ouder-account.
    – Ga naar Mijn inschrijvingen in het menu
    – Kies “Wijzigen” bij het evenement waarvoor je je hebt ingeschreven.
    – Kies nu voor “Inschrijving bewerken”
    – Je kan nu de voorkeur voor de groepsindeling aanpassen.

  3. Waar slapen de deelnemers?

    De deelnemers slapen beide nachten bij gastgezinnen van gemeenteleden uit een  kerk van de Nazarener. De eerste nacht zal dat bij gastgezinnen in de regio Zaanstad zijn. De tweede nacht zal het in de regio Vlaardingen zijn.

  4. Krijgen deelnemers wel genoeg slaap? (Mijn kind heeft toetsen de week er na)

    Deelnemers kunnen ‘s nachts gewoon slapen. We houden er rekening mee dat deelnemers maandag weer naar school moet. Het programma stopt dan ook zondagmiddag, zodat ze eventueel nog wat huiswerk kunnen maken en vroeg naar bed kunnen die avond.

  5. Gaat de Breakout XL door met slecht weer?

    Ja, bij slecht weer gaat het gewoon door. Er is voldoende mogelijkheid om te schuilen in treinen, stations en andere gebouwen.

Inschrijven

Inschrijven kan t/m zondag 12 januari

De deelnemers slapen tijdens de Breakout XL bij gastgezinnen. Om er voor te zorgen dat we voldoende tijd hebben om voor iedereen een slaapplaats te regelen sluiten de inschrijvingen 3 weken voordat de Breakout XL begint.

1

Maak een account aan als ouder / verzorger

Maak een account aan als ouder / verzorger om uw kind in te schrijven als deelnemer. Zet het account op uw naam als ouder / verzorger. U kunt meerdere deelnemers opgeven met 1 account.
2

Log in

Log in om je in te schrijven.
3

Vraag eventueel financiële ondersteuning aan.

Kan je de ticketprijzen (inclusief ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat u uw kind inschrijft.

4

Kies deelnemerticket(s)

Log eerst in om je kind(eren) in te schrijven.

5

Schrijf je kind(eren) in

Log eerst in om uw kinderen in te schrijven
6

Betaal de tickets

Betaalopties

Het heeft onze voorkeur dat je tijdens de inschrijving betaald via iDeal. Heb je geen mogelijkheid om via iDeal te betalen, dan kan je tijdens het inschrijven ook kiezen voor een bankoverschrijving. Het rekeningnummer krijg je opgestuurd na afloop van de inschrijving. Maak in dit geval binnen 24 uur het geld over.

Uitgesteld betalen

Ben je niet in staat om direct via Ideal of binnen 24 uur met een bankoverschrijving te betalen, kies dan tijdens de inschrijving voor de optie “Nu inschrijven, later betalen”. Je wordt na afloop van je inschrijving gebeld om een betaalregeling af te spreken.

7

Na betalen is uw kind inschreven

Uw kind is na de betaling officieel ingeschreven. Betaal je via een bankoverschrijving of maak je gebruik van een betaalregeling dan reserveren we in de tussentijd een plekje voor uw kind.

Contact

Heb je een vraag? Vul dan het contactformulier in. We proberen binnen een week te reageren.