Informatie voor groepsleiders en medewerkers

Kinderkamp 2022

Stap in de wereld van een kind

Op het kinderkamp willen we een veilige omgeving bieden waar kinderen Gods liefde kunnen ervaren. Samen met een groot team van vrijwilligers maken we dit mogelijk. Hiervoor hebben we groepsleiders nodig die in koppels verantwoordelijk zijn voor een groepje van ongeveer 8 tot 10 kinderen.

Het is niet alleen voor kinderen, maar ook voor leiding, een fantastische ervaring om kinderkamp mee te maken. Onze ervaring is dat kinderen niet alleen leren van de leiding, maar de leiding ook van de kinderen. Aan het einde van het kinderkamp vertrek je moe, maar geïnspireerd.

Meegaan als leiding of medewerker is niet zomaar iets: wij hebben een weekend lang de verantwoordelijkheid over ca. 200 kinderen. Dat is iets wat we serieus nemen.

Interactief webinar verbindend communiceren

In de interactieve (je mag ook alleen luisteren 😊) webinar verbindend communiceren gaan we op een praktische manier in op de achtergrond van deze aanpak. In 1.5 uur krijg je handvatten en tips die we op het kinderkamp gaan gebruiken.

Verbindende communicatie is een positieve benadering om lastig gedrag van kinderen te stoppen en opnieuw de verbinding met het kind weer aan te gaan. Als de woorden ‘als jij nu niet luistert dan……’ opborrelen dan sta jij even bij jezelf stil, let je op je ademhaling, begint met een compliment en maakt opnieuw connectie met het kind. Makkelijker gezegd dan gedaan? Schrijf je dan in.

  • Voor wie: alle groepsleiding en alle medewerkers!
  • Door: het zorgteam
  • Wanneer: 24 mei 20.00 – 21.30 uur
  • Waar: via zoom (ook als je daar nooit mee werkte, hoef je alleen op de link te klikken)
  • Kort van te voren krijg je een link!

Je bent van harte welkom!

Meld je hier aan!

Taakomschrijving groepsleiding

Kinderen zijn tijdens het kamp ingedeeld in drie verschillende kampen. Een kamp voor kinderen uit groep 4 en 5,  een kamp voor kinderen uit groep 6 en 7 en een kamp voor kinderen uit groep 8. Kinderen worden gedurende het hele kamp door hun groepsleiding begeleid bij alle activiteiten. Je bent als het ware even een beetje ‘vader en moeder’ voor de kinderen. Je beleeft het kamp samen. Jij bent dan ook verantwoordelijk voor het welzijn van de kinderen. Een mooie taak waar je niet alleen voor staat. Je bent met je groepje op allerlei verschillende momenten:

  • Bij de diensten
  • Bij alle spelen, workshops en ‘vrij spelen’ momenten
  • Maaltijden
  • Stamraad
  • Slapen bij de kinderen op de zaal

Taakomschrijving medewerker

Als medewerker word je gevraagd door de coördinator van een team. We hebben de volgende teams:

  • Gebed
  • Zorg
  • Keuken
  • Facilitair
  • Techniek
  • Muziek
  • Drama
  • Sport en Spel

Van een medewerker verwachten we een enthousiaste inzet bij alle voorbereidingen voor het kinderkamp. Op kamp zelf ben je verantwoordelijk voor je taak en heb je oog voor de kinderen.

Profiel groepsleiding en medewerker

Je hebt passie voor God en kinderen!

Het is natuurlijk belangrijk dat je het tof vindt om met kinderen te werken.

Je hebt een geldige Verklaring Omtrent Gedrag

Als Kerk van de Nazarener willen we een veilige kerk zijn. Een van de maatregelen die we hiervoor nemen is dat alle leiders die meegaan met een evenement van de Kerk van de Nazarener in het bezit moeten zijn van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag. Lees meer over de Verklaring Omtrent Gedrag.

Je bent oud genoeg

Om mee te kunnen als groepsleiding moet je op kamp 18 jaar of ouder zijn. Om als medewerker mee te kunnen word je gevraagd door de coördinator van een team (bv. Sport & Spel, keuken, facilitair) en moet je op kinderkamp 16 jaar of ouder zijn.

Je kunt aanwezig zijn op de voorbereidingsdag

Je aanwezigheid op de Leiding & Medewerkersbijeenkomst is zeer gewenst.

Leiding en Medewerkersbijeenkomst: zaterdag 14 mei

Deze bijeenkomst is de start van het kinderkamp waarbij iedereen die het kinderkamp mogelijk maakt aanwezig is. Op deze dag ontmoeten we elkaar en leren we elkaar alvast kennen. Ook wordt op deze dag de groepsindeling bekend gemaakt en zie je met wie je je groepje leidt. Daarom vinden we het belangrijk dat iedereen er ook is.

Locatie: Talmaweg 121, 3317 RD, Dordrecht

De dagindeling is anders dan andere jaren. De dag begint om 13.00 uur en zal uiterlijk om 16.30 uur afgelopen zijn. In drie rondes krijg je alle informatie die je nodig hebt om leider te zijn op kinderkamp. Vlak voor deze dag krijg je een mail met alle overige informatie.

Medewerkers zijn welkom maar mogen ook met hun eigen team samenkomen.

Datum

Het kinderkamp wordt gehouden tijdens het pinksterweekend.

Start leiders/medewerkers: Vrijdag 3 juni om 18.15

Eind leiders/medewerkers: Maandag 6 juni rond 15.15

Locatie

Het kamp is, zoals elk jaar, bij kamplocatie de Hoof

De Hoof 18, 5712 LM Someren

Kosten

  • LEIDINGTICKET Kostprijs
  • €75
  • LEIDINGTICKET Met 20 euro ondersteuning
  • €55
  • LEIDINGTICKET Met 37,50 euro ondersteuning
  • €37,50

Kun je de laagste ticketprijs van € 37,50 (inclusief € 37,50 ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat je je inschrijft.

Ondersteuning

Ben je echt niet in staat de ticketprijs van € 75,- (kostprijs) te betalen, kies dan een ticket met ondersteuning. Je geeft hiermee aan dat je ondersteuning nodig hebt van het fonds Ondersteuning districtskampen (dit fonds bestaat grotendeels uit giften).

Gift

Wellicht ben je in staat om een gift te geven? Met een gift steun je het fonds Ondersteuning Districtskampen en maak je het mogelijk dan anderen financiële ondersteuning kunnen krijgen om mee te gaan.

Inschrijven

Ben jij enthousiast om deze groep kinderen een geweldig weekend te geven, neem dan de volgende stappen om je in te schrijven.

1

Voor het eerst? Solliciteer dan als leiding

Als je voor het eerst mee wilt als leiding moet je hiervoor solliciteren, omdat we zorgvuldig om willen gaan met wie wel en wie niet mee gaat als leiding. Indien je sollicitatie wordt goedgekeurd, dan ontvang je een aanmeldcode, waarmee je je kan inschrijven.

2

Eerder meegeweest?

Ben je al eerder mee geweest als leiding of medewerker en heb je de mail ontvangen gebruik  dan de aanmeldcode uit de mail. Heb je geen mail gekregen vraag dan een aanmeldcode aan. De aanmeldcode heb je nodig om te in te schrijven.

3

Zorg voor een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Als Kerk van de Nazarener willen we een veilige kerk zijn. Een van de maatregelen die we hiervoor nemen is dat alle leiders die meegaan met een evenement van de Kerk van de Nazarener in het bezit moeten zijn van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

 

 

Let op, je kan wel alvast verder met inschrijven terwijl je eventuele VOG aanvraag loopt.

4

Maak een leiding account aan

Op deze manier hoef je een volgende keer minder gegevens in te vullen. Als je als een ouder / verzorger account hebt, maak dan een nieuw account aan als je als leiding mee wilt.
5

Vraag eventueel extra financiële ondersteuning aan.

Kun je de laagste ticketprijs van € 37,50,- (dat is inclusief €37,50 ondersteuning) niet betalen? Vraag dan nog extra ondersteuning aan voordat je je inschrijft.

6

Schrijf je in als leiding

Heb je alle bovenstaande checks doorlopen? Schrijf je dan nu in.
7

Betaal de tickets

Betaalopties

Het heeft onze voorkeur dat je tijdens de inschrijving betaald via iDeal. Heb je geen mogelijkheid om via iDeal te betalen, dan kun je tijdens het inschrijven ook kiezen voor een bankoverschrijving. Het rekeningnummer krijg je opgestuurd na afloop van de inschrijving. Maak in dit geval binnen 24 uur het geld over.

Uitgesteld betalen

Ben je niet in staat om direct via Ideal of binnen 24 uur met een bankoverschrijving te betalen, kies dan tijdens de inschrijving voor de optie “Nu inschrijven, later betalen”. Je wordt na afloop van je inschrijving gebeld om een betaalregeling af te spreken.

8

Na betalen is je inschrijving compleet

Na de betaling ben je officieel ingeschreven als leiding. Betaal je via een bankoverschrijving of maak je gebruik van een betaalregeling dan reserveren we in de tussentijd een plekje voor je.

Contact

Heb je een vraag? Vul dan het contactformulier in. We proberen binnen een week te reageren.