Informatie voor groepsleiders en medewerkers

Kinderkamp 2024

Stap in de wereld van een kind

Op het kinderkamp willen we een veilige omgeving bieden waar kinderen Gods liefde kunnen ervaren. Samen met een groot team van vrijwilligers maken we dit mogelijk. Hiervoor hebben we groepsleiders nodig die in koppels verantwoordelijk zijn voor een groepje van ongeveer 8 tot 10 kinderen.

Het is niet alleen voor kinderen, maar ook voor leiding, een fantastische ervaring om kinderkamp mee te maken. Onze ervaring is dat kinderen niet alleen leren van de leiding, maar de leiding ook van de kinderen. Aan het einde van het kinderkamp vertrek je moe, maar geïnspireerd.

Meegaan als leiding of medewerker is niet zomaar iets: wij hebben een weekend lang de verantwoordelijkheid over ca. 200 kinderen. Dat is iets wat we serieus nemen.

Taakomschrijving groepsleiding

Kinderen zijn tijdens het kamp ingedeeld in drie verschillende kampen. Een kamp voor kinderen uit groep 4 en 5,  een kamp voor kinderen uit groep 6 en 7 en een kamp voor kinderen uit groep 8. Kinderen worden gedurende het hele kamp door hun groepsleiding begeleid bij alle activiteiten.  Je beleeft het kamp samen. Jij bent dan ook verantwoordelijk voor het welzijn van de kinderen. Een mooie taak waar je niet alleen voor staat. Je bent met je groepje op allerlei verschillende momenten:

  • Bij de diensten
  • Bij alle spelen, workshops en ‘vrij spelen’ momenten
  • Maaltijden
  • Stamraad
  • Slapen bij de kinderen op de zaal

Taakomschrijving medewerker

Als medewerker word je gevraagd door de coördinator van een team. We hebben de volgende teams:

  • Gebed
  • Zorg
  • Keuken
  • Facilitair
  • Techniek
  • Muziek
  • Drama
  • Sport en Spel

Van een medewerker verwachten we een enthousiaste inzet bij alle voorbereidingen voor het kinderkamp. Op kamp zelf ben je verantwoordelijk voor je taak en heb je oog voor de kinderen.

Profiel groepsleiding en medewerker

Je hebt passie voor God en kinderen!

Het is natuurlijk belangrijk dat je het tof vindt om met kinderen te werken.

Je hebt een geldige Verklaring Omtrent Gedrag

Als Kerk van de Nazarener willen we een veilige kerk zijn. Een van de maatregelen die we hiervoor nemen is dat alle leiders die meegaan met een evenement van de Kerk van de Nazarener in het bezit moeten zijn van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag. Lees meer over de Verklaring Omtrent Gedrag.

Je bent oud genoeg

Om mee te kunnen als groepsleiding moet je op kamp 18 jaar of ouder zijn. Om als medewerker mee te kunnen word je gevraagd door de coördinator van een team (bv. Sport & Spel, keuken, facilitair) en moet je op kinderkamp 16 jaar of ouder zijn.

Je kunt aanwezig zijn op de voorbereidingsdag

Je aanwezigheid op de Leiding & Medewerkersbijeenkomst is verplicht.

Leiding en Medewerkersbijeenkomst: zaterdag 20 april in Dordrecht

De leiders- en medewerkersbijeenkomst is de start van het kinderkamp! Iedereen die het kinderkamp mogelijk maakt is daarbij aanwezig om zo samen de laatste voorbereidingen voor het kinderkamp te kunnen doen.
Het programma voor de bijeenkomst is op dit moment nog niet helemaal af, maar we zullen alvast een tipje van de sluier oplichten.
De dag draait om elkaar ontmoeten en verbinden met elkaar.

We gaan elkaar ontmoeten en je gaat ontdekken met wie je samen een groepje leidt. Je hoort welke kinderen er allemaal in je groepje zitten en gaat samen alvast de voorbereidingen doen van onder andere de stamraad die we dagelijks hebben tijdens kamp. Ook zullen we samen de kampkrakers alvast zingen en tot slot eindigen we met een gezamenlijke maaltijd.

Ook als je meegaat als medewerker dan staat deze dag voor jou en je team in het teken van samen verder voorbereiden, het ontmoeten van de leiders en met hen ook alvast de verbinding maken voor de samenwerking tijdens het kamp. Natuurlijk zing jij ook alvast mee met de kampkrakers en geniet je aan het einde van de dag van een gezamenlijke maaltijd.

Locatie: Talmaweg 121, 3317 RD, Dordrecht

Omdat de focus ligt op samen en we graag de verbinding met elkaar al voor Pinksteren willen leggen is deze dag voor iedereen verplicht.
We starten om 14.00 uur en rond 20.00 uur ronden we af en zijn we startklaar voor kinderkamp!
Vlak voor deze dag krijg je een mail met alle overige informatie.

Datum

Het kinderkamp wordt gehouden tijdens het pinksterweekend.

Start leiders/medewerkers: Vrijdag 17 mei om 18.15

Eind leiders/medewerkers: Maandag 20 mei rond 15.15

Locatie

Het kamp is, zoals elk jaar, bij kamplocatie de Hoof

De Hoof 18, 5712 LM Someren

Kosten

  • LEIDINGTICKET Kostprijs
  • €90
  • LEIDINGTICKET Met 20 euro ondersteuning
  • €70
  • LEIDINGTICKET Met 45 euro ondersteuning
  • €45

(scroll voor het ticket naar ‘Schrijf je in als leiding/medewerker’)

Kun je de laagste ticketprijs van € 45,00 (inclusief € 45,00 ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat je je inschrijft.

Ondersteuning

Ben je echt niet in staat de ticketprijs van € 90,- (kostprijs) te betalen, kies dan een ticket met ondersteuning. Je geeft hiermee aan dat je ondersteuning nodig hebt van het fonds Ondersteuning districtskampen (dit fonds bestaat grotendeels uit giften).

Gift

Wellicht ben je in staat om een gift te geven? Met een gift steun je het fonds Ondersteuning Districtskampen en maak je het mogelijk dan anderen financiële ondersteuning kunnen krijgen om mee te gaan.

1

Voor het eerst? Solliciteer dan als leiding

Als je voor het eerst mee wilt als leiding moet je hiervoor solliciteren, omdat we zorgvuldig om willen gaan met wie wel en wie niet mee gaat als leiding. Indien je sollicitatie wordt goedgekeurd, dan ontvang je een aanmeldcode, waarmee je je kan inschrijven.

2

Eerder meegeweest?

Ben je al eerder mee geweest als leiding of medewerker en heb je de mail ontvangen gebruik  dan de aanmeldcode uit de mail. Heb je geen mail gekregen vraag dan een aanmeldcode aan. De aanmeldcode heb je nodig om te in te schrijven.

3

Zorg voor een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Als Kerk van de Nazarener willen we een veilige kerk zijn. Een van de maatregelen die we hiervoor nemen is dat alle leiders die meegaan met een evenement van de Kerk van de Nazarener in het bezit moeten zijn van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

 

 

Let op, je kan wel alvast verder met inschrijven terwijl je eventuele VOG aanvraag loopt.

4

Maak een leiding / medewerker account aan

Op deze manier hoef je een volgende keer minder gegevens in te vullen. Als je als een ouder / verzorger account hebt, maak dan een nieuw account aan als je als leiding mee wilt.
5

Vraag eventueel extra financiële ondersteuning aan.

Kun je de laagste ticketprijs van € 45,00,- (dat is inclusief €45,00 ondersteuning) niet betalen? Vraag dan nog extra ondersteuning aan voordat je je inschrijft.

6

Schrijf je in als leiding / medewerker

Heb je alle bovenstaande checks doorlopen? Schrijf je dan nu in.
Gebruik als wachtwoord de aanmeldcode uit je email om de pagina te openen. Niet je eigen inlogcode!
7

Betaal de tickets

Betaalopties

Het heeft onze voorkeur dat je tijdens de inschrijving betaald via iDeal. Heb je geen mogelijkheid om via iDeal te betalen, dan kun je tijdens het inschrijven ook kiezen voor een bankoverschrijving. Het rekeningnummer krijg je opgestuurd na afloop van de inschrijving. Maak in dit geval binnen 24 uur het geld over.

Uitgesteld betalen

Ben je niet in staat om direct via Ideal of binnen 24 uur met een bankoverschrijving te betalen, kies dan tijdens de inschrijving voor de optie “Nu inschrijven, later betalen”. Je wordt na afloop van je inschrijving gebeld om een betaalregeling af te spreken.

8

Na betalen is je inschrijving compleet

Na de betaling ben je officieel ingeschreven als leiding. Betaal je via een bankoverschrijving of maak je gebruik van een betaalregeling dan reserveren we in de tussentijd een plekje voor je.

Contact

Heb je een vraag? Vul dan het contactformulier in. We proberen binnen een week te reageren.