De ouders ontvangen anderhalve week voor het kamp een e-mail met de laatste informatie.

Informatie voor ouders/verzorgers

Kinderkamp 2024

Het Kinderkamp is een initiatief van de Kerk van de Nazarener Nederland. Het wordt mogelijk gemaakt door een team van meer dan 50 vrijwilligers van keukenteam tot techniek, van gebedsteam tot facilitair team, van muziek en drama tot sport en spel en natuurlijk door alle (±50) groepsleiders.

Eindverantwoordelijken zijn Erik Lukassen, Annelieke van Daalen, Jessica Vermeulen en Arnout Vree.  Samen met een geweldig team bereiden zij het kamp voor.

Een veilige plek

Ons doel is om kinderen een onvergetelijke tijd te geven waar ze Gods liefde (beter) leren kennen en ervaren. We vinden het daarom belangrijk om de kinderen een veilige plek te geven waar ze lol kunnen hebben en waar ze zich ook geliefd en geborgen voelen. Bij veilig denken we dan niet alleen aan fysieke veiligheid, maar ook aan sociale en geestelijke veiligheid.

Wij denken en geloven dat een veilige sfeer de basis is voor een goed kamp. Vandaar dat we het belangrijk vinden dat iedereen zichzelf mag zijn, er niemand gepest wordt en dat iedereen die met dit kamp mee is met respect wordt behandeld.

Het is ons gebed dat kinderen op kamp niet alleen een hele gave tijd hebben, maar dat ze ook beter toegerust worden om te functioneren thuis, op school en in de kerk.

Zorg voor uw kind

We vinden de zorg voor ieder kind belangrijk maar heeft uw kind speciale aandacht nodig dan kunt u dit via het inschrijfformulier aan ons laten weten. De groepsleiding wordt hiervan op de hoogte gebracht, en wordt ondersteund door ons zorgteam. Mocht het nodig zijn aanvullende informatie over uw kind aan ons te verstrekken die u niet op het aanmeldformulier kunt vermelden of waarvan het echt noodzakelijk is dat het zorgteam er van tevoren over wordt geïnformeerd dan kunt u aangeven dat u door ons gebeld wilt worden.

Leeftijd

Kinderen mogen met kinderkamp mee vanaf groep 4 tot en met groep 8 van de basisschool. Het kinderkamp hebben we opgedeeld in drie verschillende kampen. Een kamp voor kinderen uit groep 4 en 5, een kamp voor kinderen uit groep 6 en 7 en een kamp voor kinderen uit groep 8.
Op deze manier kunnen we alle kinderen een veilig kamp bieden.

Datum

Het kinderkamp wordt gehouden tijdens het pinksterweekend.

Start: Vrijdag 17 mei om 19.30 uur

Eind: Maandag 20 mei om 13:30 uur

Wij verzoeken u vriendelijk om maandag uiterlijk 14:15 uur weer van het terrein af te zijn zodat de leiding en medewerkers het kampterrein kunnen opruimen en met elkaar het kamp kunnen afsluiten.

Locatie

De Hoof 18, 5712 LM Someren

Zet het in je agenda!

Bus (alléén heenreis)

Vertrek Kerk van de Nazarener Vlaardingen: Vrijdag 17 mei om 16.30 uur en rijdt daarna door naar Dordrecht en zal daar om 17.15 uur vertrekken

Vertrek Kerk van de Nazarener Zaanstad: Vrijdag 17 mei om 17.15 uur

De bus is alléén voor de heenreis. Kinderen worden dus niet door de bus opgehaald op maandag.

Paklijst

  1. Wel meenemen

    • Bijbel (als je die hebt)
    • Zaklamp
    • Leesboek of stripboek (voor tussendoor)
    • Gezelschapsspelletje (zet er wel je naam bij)
    • Voldoende (oude) kleding, gymschoenen, zwem- en regenkleding. En eventueel verkleedkleren voor de bonte avond. Zorg dat je in ieder geval een paar dichte schoenen (of laarzen) meeneemt
    • Handdoek, washand, toiletspullen etc. Let op dat je GEEN deo spray mee neemt
    • Beddengoed: matrasovertrek/hoeslaken (ook als je slaapzak meeneemt!), kussensloop, dekbed en dekbedhoes of slaapzak. (Heb je soms ‘s nachts ongelukjes, zorg dan voor een extra set beddengoed).
    • Theedoek (zet je naam erop, dan weet je welke van jou is)

  2. Niet meenemen

    • Mobiele telefoon
    • Elektronische apparaten (tablet, spelcomputer enz.)
    • Deo spray, of deo roller van glas (deo roller van kunststof mag wel)
    • Geld
    • Snoep, eten en drinken

    We zorgen goed voor je, aan alles is gedacht. Heb je deze dingen wel bij je, dan zullen wij ze tijdens het kamp veilig voor je bewaren. Maandag kun je dan alles weer mee naar huis nemen!

Tips voor inpakken

Zet op al de spullen die uw kind meeneemt zijn/haar naam. Als uw kind dan op kamp iets kwijt raakt, kunt u maandag voor vertrek op de tafel met gevonden voorwerpen zoeken.

Het is niet voor iedereen weg gelegd om een tas of koffer heel netjes in te pakken. U maakt het makkelijker voor uw kind om tijdens het weekend niets kwijt te raken en op maandag alles weer in te pakken, als u de bagage in een grote tas of koffer meegeeft.

Kosten

  • DEELNEMERTICKET Kostprijs
  • €125
  • DEELNEMERTICKET Met 55 euro ondersteuning
  • €70
  • DEELNEMERTICKET Met 80 euro ondersteuning
  • €40

Kunt u de laagste ticketprijs van € 40,- (inclusief € 85,- ondersteuning) niet betalen? Vraag extra ondersteuning voordat u uw kind inschrijft.

  • BUSTICKET Vlaardingen - Dordrecht - Someren
  • €17,50
  • Let op, alleen heenreis
  • BUSTICKET Zaanstad - Someren
  • €17,50
  • Let op, alleen heenreis

Ondersteuning

Bent u echt niet in staat de volledige ticketprijs van 125,- (kostprijs) te betalen, kies dan een ticket met ondersteuning. U geeft hiermee aan dat u ondersteuning nodig hebt van het fonds Ondersteuning districtskampen (dit fonds bestaat grotendeels uit giften).

Gift

Wellicht bent u in staat om een gift te geven? Met een gift steunt u het fonds Ondersteuning Districtskampen en maakt u het mogelijk dat anderen financiële ondersteuning kunnen krijgen om mee te gaan.

Inschrijven

Inschrijven kan van zondag 4 februari t/m zondag 17 maart 2023.

Inschrijven na 17 maart is niet mogelijk omdat we de indeling van de groepjes dan niet op een verantwoorde manier rond kunnen krijgen.

Contact

Heeft u een vraag? Vul dan het contactformulier in. We proberen binnen een week te reageren.